torsdag 10 juni 2010

Dyraste resan

Bröstling hyrde bil, jag blev lite ivrig bakom ratten och resan från Kalmar till Hedemora blev dyrast någonsin. Lyckan var antagligen tvungen att jämna ut sig lite efter underbara blandband, en galen-lunch hos Samuelssons och kossor med söner åt höger och vänster. Polisen var mallig och jag var matt. Jag utbrast ett befogat åååh jääävlar och tittade med apögon på polisen när siffra efter siffra trädde fram från snut-penna till bot. 2400 spänn. Plus 600 för själva resandet. Jag ska trycka upp kopior att sätta på kylskåpet så jag kommer ihåg att inte hetsa i trafiken mer. Sjukt lugn ska jag vara. Trycka stress-Paul en stund och tänka på växtlighet och andra avslappnande mysigheter. Men fram kom jag i alla fall och precis som förväntat tömdes jag direkt vid ankomst på fem dl blod bara på vägen från bilen till dörren. Myggorna borde tagga ner. Eller dö. Helst dö. Så som trollkarlen i Sagan om ringen, fast utan att överleva. Enough.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar